WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Ga naar website van land

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.

Terug naar boven

HET LEVEN VERANDERT IN NANKING

Nanking is één van de zeven historische hoofdsteden van het Middenrijk, en de 11de grootste miljoenenstad van China op het vlak van BBP. Het is dus geen verrassing dat het kantoor van KONE in Nanking ook snel groeide. Afspraak met drie plaatselijke medewerkers van KONE om te ontdekken wat zij het leukst vinden aan hun stad.

“Ooit vond ik Nanking een vreemde stad”, zegt Wang Gang, Service Operation Manager bij KONE Nanking. Maar na tien jaar heeft de stad Wang van mening doen veranderen. “Nu voel ik me hier echt goed. Het is hier minder druk dan in Shanghai, en de inwoners van Nanking hebben minder stress. Je voelt je er snel welkom”, zegt hij.

Wangs collega Xu Min gaat daarmee akkoord. “Nanking is niet zomaar een stad”, zegt Xu, Assistant Testing Manager bij KONE. Daar voegt hij aan toe: “Enerzijds is het één van de oudste steden van China, anderzijds is de stad extreem snel aan het ontwikkelen.” Xu woont al zijn hele leven in Nanking en werkt bij KONE sinds het bedrijf een kantoor opende in zijn stad in 1998. Doorheen de jaren zag hij zowel het bedrijf als de stad groeien. Nu stelt KONE 400 mensen tewerk in Nanking.

DE STADSFACTOR

Changing life in Nanjing - Men walking
NANKING: THUISHAVEN VAN 8,2 MILJOEN MENSEN EN SNELGROEIENDE ECONOMIE

KONE speelt een cruciale rol in Nanking. De stad trekt steeds meer migranten uit landelijke gebieden aan. Bijgevolg moeten de diensten verbeterd worden. “Er opent zowat elk jaar een nieuwe metrolijn, en wij leveren daarvoor het grootste deel van de liften”, zegt Wang. “Mijn favoriete project van KONE in Nanking is de metro”, geeft hij toe.

Maar Wang is niet de enige die van metroprojecten houdt. Li Qiang, Sales Executive, is al even enthousiast over de aanleg van metrolijnen. “Beeld je eens in dat elke dag tienduizenden mensen de faciliteiten gebruiken die jouw bedrijf maakt. Daar mag je trots op zijn”, aldus Li.

Ondanks zijn voorliefde voor metro’s, is Li’s favoriete project in Nanking de Youth Olympic Tower. De locatie van dit stadion, in een nieuw gebied met glimmende wolkenkrabbers, symboliseert volgens hem “de groeiende economie van Nanking.”

DE BERGEN ROEPEN

Nanking heeft meer te bieden dan nieuwe ontwikkelingen. De stad heeft ook historische waarde. “Ik neem mijn zoontje van vijf graag mee naar historische sites op de Paarse Berg”, zegt Li. “Daar vertel ik hem oude verhalen, zodat hij over de geschiedenis van China kan leren”, voegt hij toe.

Voor Wang is deze berg in Nanking een manier om uit de bruisende stad te ontsnappen en wat frisse lucht in te ademen. Li en Wang hebben misschien verschillende redenen om de berg te bezoeken, maar zitten op dezelfde golflengte wanneer het gaat over zakendoen in China.

NIEUWE UITDAGINGEN, ELKE DAG

Changing life in Nanjing - Group of men
NANKING: WAAR GESCHIEDENIS EN MODERNITEIT SAMENKOMEN

“Als je zaken wilt doen in China, moet je eerst bevriend raken met de andere", legt Li uit. “We kunnen namelijk enkel zakendoen met vrienden. Dat vind ik hier het leukst”, aldus Li.

Wang zet ook veel in op het belang van sociale vaardigheden om het bedrijf te doen groeien in China. Hij vertrouwt op de kracht van mensen. “Wanneer mijn team lang aan een moeilijk project werkt en we het eindelijk met succes kunnen afronden: daar haal ik mijn energie uit”, zegt Wang.

FEITEN OVER NANKING

  • Nanking is één van de vier historische hoofdsteden van China. Het is een commercieel, politiek en cultureel centrum in het oosten van China, en de hoofdstad van de provincie Jiangsu.
  • De Jangtsekiang, de langste rivier van China, en verschillende van zijn vertakkingen stromen door Nanking.
  • Met 8,2 miljoen inwoners is Nanking de 11de grootste stad van China op het vlak van BBP.
  • Informatietechnologie, nieuwe energiebronnen, slimme elektriciteitsnetten en de productie van intelligente uitrustingen werden de belangrijkste industrieën van Nanking.

KONE in Nanking

  • Het kantoor van KONE in Nanking werd opgericht in 1998, toen de stad begon te groeien.
  • Stelt op dit moment ruim 400 mensen tewerk.
  • Leverde verticale transportmiddelen en uitrustingen voor enkele van de meest iconische gebouwen en bouwwerken van de stad.

Belangrijkste referenties in Nanking

  • Youth Olympic Tower (QING’AO TOWER)
    De Youth Olympic Tower ligt in het prestigieuze CBD-gebied in Nanking en werd gebouwd voor de Olympische Jeugdspelen die in 2014 in Nanking plaatsvonden. KONE leverde hier 26 MiniSpace™-liften met snelheden tot 6 m/s.
  • Metro van Nanking
    Het metronetwerk van de stad groeit zienderogen. KONE levert liften en roltrappen voor de metro’s van Nanking, die dagelijks door tienduizenden stedelingen gebruikt worden.
  • Suning Smart City
    Suning Real Estate is een lokaal bedrijf in Nanking, maar groeide uit tot één van de marktleidende commerciële vastgoedbedrijven van China. Suning Smart City zorgt voor 700.000 m² aan kantoorgebouwen en 400.000 m² aan shoppingcentra. KONE leverde hier verticale transportmiddelen.

Deel deze pagina