Predictief Onderhoud Voor Liften

Stedelijk leven - Ononderbroken

KONE 24/7 Connected Services biedt waardevolle informatie over toekomstige onderhoudsbehoeften en identificeert potentiële problemen vooraleer ze storingen veroorzaken. Om te detecteren, anticiperen en beheren, hebben we een geconnecteerde wereld gecreëerd waarin alles met elkaar verbonden is. We connecteren uw liften, roltrappen en automatische deuren met onze cloud-gebaseerde service en maken gebruik van analyses gebaseerd op artificiële intelligentie om slimmere predictieve onderhoudsbeslissingen te nemen die de people flow naar een heel nieuw niveau tillen.

Intelligent

Predictief onderhoud voor liften gebaseerd op AI verhoogt de waarde van uw gebouw en verlengt de levensduur van uw installaties.

Veilig

Continue analyse van prestaties en risico's vermindert de kans op storingen en verbetert de toegankelijkheid.

Transparant

24/7 monitoring betekent dat u onmiddellijk op de hoogte bent van eventuele problemen en dat u vooruit kan plannen voor toekomstige onderhoudsbehoeften.

Resultaten die voor zichzelf spreken

KONE 24/7 Connected Services heeft al geholpen bij het verbeteren van de betrouwbaarheid en prestaties van tienduizenden verschillende installaties in gebouwen van allerlei aard.

Verbeterde gebruikerservaring

24-uurs monitoring verhoogt de veiligheid en verbetert de toegankelijkheid. Het eindresultaat is een vlotte people flow en tevreden gebruikers.

Moeiteloos onderhoud en planning

Door proactief problemen te identificeren en op te lossen vooraleer ze storingen veroorzaken, besparen we tijd en verminderen we de werkdruk van facility managers. Op feiten gebaseerde aanbevelingen voor asset management helpen de levensduur van de installaties te verlengen.

Een boost voor uw bedrijf

Als uw installaties goed werken, doet uw business dat ook. Door problemen proactief aan te pakken met predictief onderhoud voor liften en door onderhoudsschema's te optimaliseren volgens uw behoeften, krijgen de people flow en uw bedrijf een boost.

De slimme manier om waarde toe te voegen

Slim predictief onderhoud en op feiten gebaseerde asset management planning helpen u bij het nemen van betere investeringsbeslissingen, het verlengen de levensduur van de installaties en geven uw gebouw een voorsprong..

30 - 50

Een grotere beschikbaarheid

Tot 50% minder interventies na een jaar.

95%

Een verbeterde betrouwbaarheid

95% van de potentiële storingen worden proactief geïdentificeerd en dat al in het eerste jaar.

Predictief onderhoud vs Traditioneel onderhoud

Zonder predictief onderhoud

1 /Traditioneel correctief onderhoud
De regelgeving schrijft voor dat elke eigenaar van een lift zijn installatie moet onderhouden om deze in gebruik te kunnen stellen. De frequentie van de bezoeken: om de 6 maanden minimum om de werking te controleren en eventueel aanpassingen te doen.

 

2 /Minimale onderhoudscontroles volgens de regelgeving
De regelgeving bepaalt de controlepunten die een technieker moet controleren tijdens een inspectie. Zonder uitgebreid contract is het gebruikelijk dat bepaalde kritieke parameters en onderdelen van de lift – die niet onder de regelgeving vallen – niet worden gecontroleerd.

 

3 /Ongedifferentieerd onderhoud voor alle liften
Elk gebouw wordt anders gebruikt, maar het wettelijke onderhoudsplan is identiek voor alle liften zonder rekening te houden met de specificaties van de installatie (de leeftijd, het merk, de omgeving en de gebruiksvoorwaarden). De onderhoudsvereisten zullen echter niet hetzelfde zijn afhankelijk van de leeftijd van de installatie of de intensiteit van de belasting waaraan het regelmatig wordt onderworpen.

 

4 /Klassiek interventieproces
De identificatie van een storing berust op de expertise van de technieker en vereist een onvermijdelijke diagnostische tijd. Indien nodig moet hij het onderdeel bestellen en terugkomen op de locatie om de herstelling uit te voeren. Een storing kan leiden tot een reeks onvoorziene gebeurtenissen, waardoor het weer in gebruik nemen van een lift langer kan duren dan verwacht en tot stilstand kan leiden.

 

5 /Noodinterventie bij een storing
Traditioneel worden herstellingen uitgevoerd als reactie op gebeurtenissen - na een onderhoudsbezoek of wanneer gebruikers een storing constateren - wat vaak veel te laat is! Deze late detectie van storingen is vaak synoniem met vroegtijdige slijtage van onderdelen.

 

6 /Expertise van de technieker
Bij KONE worden onze techniekers voortdurend opgeleid en krijgen ze een verplichte jaarlijkse update over de nieuwste technologieën.

 

7 /Onderhoud volgens het strikte onderhoudscontract
Het afgesloten onderhoudscontract bepaalt het interventieniveau van de onderhoudstechnieker en de behandeling van storingen.

Met predictief onderhoud

1 /Slim geconnecteerd onderhoud
Als aanvulling op het wettelijke onderhoudsplan detecteert het preditief systeem de kleinste tekenen van naderende storingen en stuurt een werkorder naar de onderhoudstechnieker, die zijn bezoek plant op basis van de ernst van de interventie.

 

2 /24/7 monitoring en realtime diagnose
Dankzij sensoren die op de installatie zijn geïnstalleerd, worden meer dan 200 controlepunten in realtime geanalyseerd. Met artificiële intelligentie worden storingen voorspeld vooraleer ze zich voordoen... nog beter dan een technieker ter plaatse!

 

3 /Onderhoud op maat voor elke lift
Het predictieve systeem plant een interventieopdracht voor een technieker op basis van de gedetecteerde behoeften van de installatie. Hiervoor analyseren onze algoritmen in realtime de gegevens van de installatie (meer dan 15.000 gegevens elke 2 seconden) en vergelijken deze met de statistische modellen die door KONE zijn opgesteld.

 

4 /Proactieve en gerichte interventies
Het predictieve systeem geeft de technieker de exacte oorzaak van de storing aan. In geval van vervanging van een onderdeel kan deze voorafgaand aan de interventie worden besteld. De herstelling wordt onmiddellijk uitgevoerd tijdens een enkel bezoek, waardoor de uitvaltijd van de installatie wordt beperkt. De AI-technologie, gecombineerd met menselijke expertise, biedt een nooit eerder vertoond niveau van nauwkeurigheid en efficiëntie.

 

5 /Proactieve interventie vóór de storing
Dankzij data-analyse wordt de kleinste anomalie al in een vroeg stadium gedetecteerd. Intermitterende storingen, die normaal gesproken niet detecteerbaar zijn, kunnen nu worden geïdentificeerd en aan de bron worden aangepakt met volledige gemoedsrust. Een goede manier om de levensduur van uw installatie te verlengen.

 

6 /Expertise van de technieker versterkt door AI
Er zijn twee manieren om te leren: technologisch en menselijk. AI-aanbevelingen worden on-site becommentarieerd door onze techniekers over de hele wereld, waardoor de KONE database wordt verrijkt zodat iedereen van deze kennis kan profiteren.

 

7 /Onderhoud op basis van noodzaak om betrouwbaarheid te garanderen
Het aantal interventies is niet beperkt, zodat elke installatie het onderhoud krijgt dat het nodig heeft. Elke storing wordt hersteld zodra deze zich voordoet, waardoor bijvoorbeeld wordt voorkomen dat een groter onderdeel kapot gaat. Zo wordt de levensduur van de lift verlengd.

Hoe werkt predictief onderhoud voor liften?

Intelligent predictief onderhoud dat uw gebouw in beweging houdt

24 uur per dag monitoring

Dankzij sensoren op de installaties kunnen we continu real-time gegevens verzamelen over meer dan 200 kritieke parameters. De geconnecteerde sensoren sturen deze gegevens vervolgens naar ons cognitieve platform.

img_24/7 CS

Intelligente analyse

Artificiële intelligentie analyseert de symptomen en trends om hieruit conclusies te trekken. Het doet voortdurend ervaring op en verbetert haar diagnose en foutpreventie.

img_planner

Tijdige waarschuwingen

Wanneer het platform vaststelt dat een installatie onderhoud nodig heeft, waarschuwt het onmiddellijk de verantwoordelijke technieker. Deze kan dan zijn interventie plannen op basis van de urgentie en meteen de juiste onderdelen meebrengen, indien nodig.

img_technician female

Duidelijke rapportage

We houden u in realtime op de hoogte van alle werkzaamheden die aan uw installaties worden uitgevoerd en van alle verslagen gelinkt aan opgeloste storingen.

img_office work space

Predictief Onderhoud Voor Liften

shutterstock_2287185507:760x428%2816-9%29

Toekomstige investeringen voorzien met KONE 24/7 Planner

KONE 24/7 Planner is een oplossing voor predictief onderhoud en budgettering van liften, ontworpen om het giswerk weg te nemen en uw assetmanagementstrategie aan te scherpen.

Wat is predictief onderhoud?

Het is een service die gebruikmaakt van het analytische vermogen van artificiële intelligentie (AI) om potentiële storingen in uw installaties te identificeren, vooraleer ze storingen veroorzaken. Maar hoe kan predictief onderhoud uw bedrijf en uw gebouw ten goede komen? Ontdek het hieronder.

_Y9A6828hires-Edit:451x656%2811-16%29

Retail

Constante mensen- en inkomstenstroom.

KONE_Warsaw_April24_4047:451x656%2811-16%29

Hotels

Een 5-sterren liftervaring voor uw gasten.

Contacteer ons

U kan het onderstaande formulier gebruiken om ons te vertellen hoe wij u kunnen helpen. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Sample form






+32

+352







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other


Gelieve op te merken dat wanneer u dit formulier indient, wij uw persoonlijke gegevens verzamelen. Raadpleeg onze Privacyverklaring voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens.


Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.