Een lift is een onmisbaar element in hogere gebouwen. U wilt er dan ook alles aan doen om de liftinstallatie van ofwel een nieuwe lift of de vervanging van een bestaande, perfect te laten verlopen. Het is onze taak om uw werk gemakkelijker te maken. We zorgen ervoor dat alles aanwezig is voor een soepel, probleemloos liftinstallatieproces om uw project op schema en binnen het budget te houden - zonder verrassingen. Met KONE kiest u voor efficiëntie, een solide planning en een snelle montage.
Solide planning
Alles op tijd en binnen het budget laten doen, is afhankelijk van een solide voorbereiding. Een goede planning helpt ons ervoor te zorgen dat we ons werk zo efficiënt, veilig en kosteneffectief mogelijk kunnen doen om uw project op het snelste pad naar succes te houden.
Staat van paraatheid van de werf
Om ervoor te zorgen dat alles wat we nodig hebben aanwezig is voordat we met de installatie beginnen, kunnen we de staat van paraatheid van de site controleren en rapporteren. Dit houdt in dat de status van de volgende kritieke items wordt gecontroleerd:
Staat van de liftschacht - de schacht moet schoon, droog en vrij van puin zijn.
Ingangsbescherming - alle ingangen naar de schacht worden beschermd door volledige bescherming (geleverd door KONE) om te voorkomen dat personeel erin valt.
Hefpunten - hijsbalken, hijsogen en ventilatiekanalen moeten aanwezig zijn, zoals gespecificeerd in de bouwplannen, om kostbare vertragingen in het bouwproces te voorkomen.
Stroomvoorziening - een driefasige stroomvoorziening voor de installatietakel en de lift moet worden geïnstalleerd.
Materiaalopslag - een schone, droge opslagruimte van 50m2 moet worden voorzien op de begane grond van het gebouw, dicht bij de schacht en met vrije toegang.
Building information modeling (BIM)
Lang voordat we ter plaatse aankomen, gebruiken we digitale planningstechnieken zoals BIM om ons voor te bereiden op de liftinstallatie. Dit omvat het maken van digitale 3D-modellen van liften en roltrappen die informatie bevatten over zaken zoals interfacepunten van het gebouw, de krachten die door KONE-apparatuur op het gebouw worden uitgeoefend en zelfs informatie over de materialen die we gebruiken. BIM helpt ook om samenwerking en communicatie tussen alle partijen tijdens het project te vergemakkelijken.
Professioneel projectmanagement
Wanneer u een oplossing van KONE koopt, krijgt u veel meer dan alleen apparatuur en installatie. Elk project dat we afhandelen, wordt geleid door een toegewijde, geaccrediteerde projectmanager met gedegen ervaring met het runnen van vergelijkbare projecten. Onze bekwame projectmanager overziet alle werkzaamheden en coördineert de te nemen stappen. Tevens is hij uw persoonlijke aanspreekpunt tijdens de installatiewerkzaamheden.
Met onze Installation Management Tool voor mobiele toestellen kan iedereen in uw team het installatieproces in realtime volgen en zelfs rechtstreeks communiceren met de KONE-projectmanager.
Efficiënte installatie
Als het gaat om het installeren van uw apparatuur, is ons doel om alles netjes en efficiënt te houden, zodat al het personeel zijn werk veilig en op tijd kan afronden. Het installatieproces van de lift van KONE vereist geen steigers, wat de kosten verlaagt en verstoring van andere bouwwerkzaamheden op locatie minimaliseert.
Veiligheid is onze eerste prioriteit. Al onze installatietechniekers krijgen regelmatig veiligheidstrainingen en ondergaan veiligheidsaudits om hun werkmethoden te beoordelen.
Ons installatieproces is ook eco-efficiënt - we zorgen ervoor dat alle afvalstoffen correct worden gesorteerd en gerecycleerd en minimaliseren het gebruik van schadelijke stoffen zoals oplosmiddelen.
Kwaliteitsbewaking en onderhoud na liftinstallatie
Voordat uw nieuwe lift wordt overgedragen, nemen we alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat u een hoogwaardige oplossing ontvangt die vanaf de eerste dag zal werken zoals het hoort. Dit omvat het testen van de ritkwaliteit van elke lift die we installeren vooraleer we overhandigen en u een rapport verstrekken met de resultaten. Na de liftinstallatie voldoet het complete liftsysteem aan bestaande wet- en regelgeving en de geldende veiligheidseisen.
Wanneer het gaat om het onderhouden van uw lift op de lange termijn, worden KONE DX Class liften geleverd met ingebouwde KONE 24/7 Connected Services, zodat we de verzamelde gegevens van uw installatie kunnen gebruiken om problemen snel te identificeren en op te lossen voordat ze een storing of panne kunnen veroorzaken.
Elk project en elk gebouw is anders, dus er is geen eenduidige benadering van onderhoud. Wanneer u KONE als uw onderhoudspartner kiest, profiteert u van een onderhoudsplan op maat voor elke afzonderlijke installatie in uw gebouw.
U hebt ook toegang tot prestatie-, onderhouds-, uitval- en reparatiegegevens voor uw installaties via de KONE Online service portal.
U kan het onderstaande formulier gebruiken om ons te vertellen hoe wij u kunnen helpen. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Sample form
Cookies
We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.
WELCOME TO KONE!
Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?