Sami ZADI
Regional Field Coordinator & Site Manager bij het Europees Parlement
Bij KONE sinds 2010
In welke functie bent u begonnen?
"Ik ben bij KONE gestart als technieker, na er mijn afstudeerstage te hebben gedaan. Al snel kon ik aan de slag als onderhoudstechnieker.
Een paar jaar later werd ik teamleider voor Brussel-West. En sinds iets meer dan twee jaar bekleed ik de functie van coördinator en site manager voor het Europees Parlement.
Wat zijn uw belangrijkste taken?
"Ik beheer een complexe klant: het Europees Parlement. Mijn taken zijn opgebouwd rond twee grote pijlers:
• Operationele opvolging, in samenwerking met de onderhoudsteams die op de site aanwezig zijn.
• Commercieel beheer, met name in het kader van de moderniseringsprojecten die voorzien zijn door de openbare aanbestedingen die wij hebben binnengehaald voor een periode van tien jaar.
Deze functie omvat ook specifieke verantwoordelijkheden die verband houden met de vereisten van het contract met het Parlement. Ik werk mee aan het opstellen van commerciële offertes voor de moderniseringswerken en ik zorg voor de technische opvolging ter plaatse. Een teamleider staat in voor het dagelijks management van de techniekers, maar ik superviseer het volledige project op de site in zijn geheel."
Wat waardeert u het meest in deze taken?
"Het feit dat deze klant uniek is. Hij vereist een specifieke aanpak, met installaties die soms buiten onze kernactiviteiten vallen, zoals het onderhoud en de modernisering van hoogwerkers, steigers of installaties voor ramenwassen. Ik werk zowel met administratieve als met technische profielen, wat zeer verrijkend is. De site draait met een team van 10 techniekers permanent aanwezig, van 6u tot 22u, elke dag van de week. Deze organisatie is gebaseerd op zowel contractuele verplichtingen als de eisen van de klant, vooral op vlak van kwaliteit en responstijden. Wat ik echt apprecieer, is dat we hier werken volgens een logica van continue verbetering. We dagen onze teams voortdurend uit, volgen onze KPI’s van dichtbij op en zoeken altijd naar nieuwe oplossingen. De klant staat erg open voor innovatie, zowel op het vlak van energiebesparing als van connected producten. Daarom moet je nieuwsgierig blijven, aandachtig voor technologische evoluties en steeds met nieuwe voorstellen komen."