Onderhoud van roltrappen en liften op luchthaven Nice

Luchthaven Nice Côte d’Azur - Frankrijk

Luchthaven Nice Côte d’Azur, al jarenlang een trouwe partner van KONE, heeft de samenwerking in 2024 versterkt door ons ook het beheer toe te vertrouwen van 25 roltrappen, bovenop de 80 liften die al onder onze verantwoordelijkheid vallen.

Met een recordaantal van 14,8 miljoen passagiers in 2024 plaatst luchthaven Nice Côte d’Azur de passagierservaring centraal in haar prioriteiten. Om een vlotte reiservaring te garanderen, rekent de luchthaven op de expertise van de KONE-teams en een strikt beheer van haar roltrappen en liften.

  • #Europa
  • #Liften
  • #Onderhoud & Service
  • #Roltrappen & rolpaden
  • #Transport & Infrastructuur

3de

drukste luchthaven van Frankrij

14 miljoen

passagiers in 2023

Onderhoud

van 25 roltrappen en 80 liften

Predictief

onderhoud van liften sinds begin 2024

1 KONE-technieker

permanent aanwezig voor liftinterventies

Een van de drukste luchthavens van Frankrijk

De luchthaven Nice Côte d’Azur is de derde drukste luchthaven van Frankrijk, na die van Parijs. In 2023 verwelkomden de twee terminals meer dan 14 miljoen reizigers. Dat aantal zou nog kunnen toenemen met de geplande uitbreiding van terminal 3.

Het onderhoud van 25 roltrappen garandere

Elk jaar passeren miljoenen passagiers op de luchthaven van Nice die gebruik maken van roltrappen – tot tien keer meer dan liften. Daarom moet de luchthaven ervoor zorgen dat de roltrappen robuust zijn en regelmatig onderhouden worden om een soepele ervaring voor reizigers te garanderen.

De expertise van KONE ten dienste van reizigers

Begin 2024 heeft de luchthaven van Nice besloten het beheer en onderhoud van haar 25 roltrappen toe te vertrouwen aan KONE. Deze keuze is het resultaat van een jarenlang vertrouwenspartnerschap voor het onderhoud van de 80 liften op de site.

Snelheid is essentieel bij storingen. Daarom is er permanent een KONE-technieker op de luchthaven aanwezig, klaar om binnen 30 minuten in te grijpen en het systeem opnieuw operationeel te maken – om zo hinder voor de reizigers te beperken. Om de passagierservaring verder te optimaliseren, zijn sinds begin 2024 alle liften uitgerust met KONE predictieve onderhoudstechnologie

Tevredenheid verzekerd dankzij hoogwaardig onderhoud

Sinds de start van het roltraponderhoud in 2024 is de luchthavenleiding tevreden over de aanpak van KONE en de reactietijd van zijn teams. Met de juiste middelen en vakmensen engageert KONE zich tot het leveren van hoogwaardige onderhoudsdiensten, aangepast aan de behoeften van de luchthaven.

“Wij beschikken over de nodige middelen en mensen om een kwaliteitsvolle service te leveren. Deze samenwerking is een uitstekend voorbeeld van onze knowhow en expertise in onderhoud.” — Andréa Miko, Regionaal Verantwoordelijke voor Grote Klanten.

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.