37 Golden Square - Soho - Londen

37 Golden Square - Soho - Londen

Gelegen in de historische wijk Soho combineert deze luxe residentie geavanceerde technologieën en modern comfort, waardoor bewoners dagelijks een futuristische ervaring beleven.

Belangrijke cijfers van het gebouw:

  • Jaar van modernisering: 2018
  • Aantal verdiepingen: 8
  • Aantal appartementen: 22 + 1 drievoudig penthouse-appartement

Uitdagingen:

  • Het optimaliseren van het comfortniveau en gemak voor de bewoners
  • Bewoners, gasten en bezoekers eenvoudig en veilig toegang bieden tot het gebouw
  • Bijdragen aan de unieke uitstraling van deze residentie ten opzichte van concurrenten

Oplossingen:

  • Een van de bestaande liften ombouwen tot een privélift voor de penthouse-appartementen
  • Onze nieuwste technologieën integreren in de liften en deuren van het gebouw om de toegang te vergemakkelijken en te beveiligen

KONE-oplossingen:

  • KONE-oplossingen: KONE Access, KONE Visit, KONE Information
  • 2 KONE MonoSpace® 500 liften
  • #Europa
  • #Liften
  • #Luchthavens & Stations
  • #Onderhoud & Service
  • #Residentieel
  • #Roltrappen & rolpaden

4 oktober 2018

Halamar, een in Londen gevestigde projectontwikkelaar, is gespecialiseerd in luxe eigendommen waar topdesign, vakmanschap, gebruikservaring en technologie samenkomen. Halamar heeft een reputatie opgebouwd als een ontwikkelaar die klasse en kwaliteit combineert, zowel bij de renovatie van historische landhuizen in de groene gordel rond de stad als bij het opknappen van verouderde appartementen in het stadscentrum.

Een van de meest iconische projecten is Golden Square, een acht verdiepingen tellend gebouw in het hart van Soho en de bruisende culturele wijk van Londen. Halamar is bezig met de ontwikkeling van 22 luxe appartementen, bekroond met een drievoudig penthouse.

"De Golden Square zal voortkomen uit de volledige renovatie van een voormalige kledingwerkplaats", legt Andrew McNeil, technisch directeur van Halamar, uit. Hij wijst erop dat deze wijk ooit het hart was van de Londense wolmarkt. Hoewel Golden Square sterk verbonden is met zijn verleden, moet het zich resoluut op de toekomst richten om het wooncomfort te optimaliseren, want zoals de heer McNeil benadrukt, is dat wat klanten het meest waarderen.

"De toekomstige eigenaars van dit soort gebouwen willen het gevoel hebben dat ze een stap in de toekomst zetten – en dat al vandaag," voegt de heer McNeil toe.

Daar komt KONE Residential Flow in beeld, een allesomvattende "Toegang & Informatie"-oplossing die zorgt voor een moeiteloze toegang tot de woning van een bewoner – vanaf de voordeur, via de liften, tot aan de eigen deur.

"Onze klanten waarderen luxe en ultiem gemak," zegt de heer McNeil, eraan toevoegend dat Halamar voor KONE Residential Flow heeft gekozen vanwege de technische kenmerken die de kern vormen van het wooncomfort waarop Golden Square is ontworpen.

Afbeelding

Faciliteit van toegang en controle

Dit aangeboren gevoel van gemak komt voort uit intensief onderzoek dat KONE heeft uitgevoerd en uit nauwe samenwerkingen met meer dan 200 mensen om de specifieke behoeften van bewoners en gebouwbeheerders in verschillende steden wereldwijd te begrijpen.

Golden Square zal daarom worden uitgerust met de volledige reeks smartphone-compatibele connected oplossingen van KONE Residential Flow: KONE Access, KONE Visit en KONE Information. Deze technologie herkent bewoners zodra ze het gebouw betreden en verleent hen automatisch toegang tot hun woning. Dit betekent dat bewoners niet langer hoeven te zoeken naar hun sleutelbos wanneer ze thuiskomen met hun handen vol tassen.

Dankzij het met smartphones verbonden intercomsysteem kunnen bewoners ook bezoekers verwelkomen en hen veilig toegang geven tot het gebouw, zelfs als ze niet thuis zijn.

"KONE Residential Flow is een uitstekend voorbeeld van hoe geavanceerde technologieën het moderne leven verbeteren," zegt de heer McNeil. Hij voegt eraan toe dat deze dienst perfect aansluit bij de ambitie van Halamar om zijn aanbod voortdurend te innoveren en zijn klanten een concurrentievoordeel te bieden. KONE Residential Flow is daar een essentieel onderdeel van.

Twee verbonden schermen – één in elke lift – en een multimediadisplay in de lobby stellen de bewoners en de gebouwbeheerder in staat om efficiënt informatie te delen binnen het gebouw.

"Dit systeem voegt waarde toe aan de appartementen, omdat het kopers zowel comfort als gemakkelijke toegang biedt – precies wat de consument zoekt in dit marktsegment."

Afbeelding

Wanneer intelligentie rijmt met hart

Voor Golden Square wil Halamar, naast de Toegangs- en Verplaatsingsoplossingen, een aangename levenskwaliteit bieden dankzij een breed scala aan geavanceerde technologieën die het gebouw nu al slim maken.

"We maken ook gebruik van volledig geautomatiseerde handsfree-systemen," legt de heer McNeil uit. "Zo willen we dat onze klanten, wanneer ze ’s ochtends wakker worden, met een eenvoudige spraakopdracht de gordijnen kunnen openen, de verlichting kunnen dimmen, ontspannende muziek kunnen afspelen en de koffiemachine kunnen starten."

Op het gebied van wonen zal de volgende stap zijn om met Machine Learning en kunstmatige intelligentie deze ‘intelligentie’ een ‘hart’ te geven, zodat het systeem zich in elke situatie aanpast aan onze gewoonten en persoonlijke voorkeuren.

"We doen er alles aan om onze klanten voortdurend die hoogwaardige kwaliteit en dat ultieme gebruiksgemak te bieden; KONE-oplossingen sluiten perfect aan bij deze voortdurende eis," besluit de heer McNeil. "Het is voor ons een enorme troef om samen te werken met een bedrijf dat zulke hoogwaardige en gebruiksvriendelijke systemen ontwikkelt om de toegang en de verplaatsingen in woongebouwen te automatiseren."

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.