Onderhoud van automatische deuren van Sofitel Marseille Vieux-Port

Hotel Sofitel-Marseille-Frankrijk

Sofitel Vieux-Port streeft naar uitmuntendheid, 24/7/365, met KONE voor het preventieve en curatieve onderhoud van zijn automatische deuren en poorten.

Als iconisch hotel van de stad Marseille belichaamt het Sofitel Marseille Vieux-Port elegantie en uitmuntende premium service. Om een dienstverlening van topniveau te garanderen, rekent het op de gekwalificeerde experts van KONE voor het correct functioneren van zijn installaties.

  • #Automatische deuren
  • #Europa
  • #Hotels
  • #Onderhoud & Service

5-sterren

hotel

Onderhoud

van een dozijn automatische deuren

Technische

interventie binnen 4 uur

De uitdaging voor Sofitel

Aansluitend op het Palais du Pharo en met uitzicht op de Vieux-Port, biedt het Sofitel Marseille een indrukwekkend uitzicht over de stad. In zijn streven naar uitmuntendheid profiteert dit 5-sterrenhotel van het nationale onderhoudscontract dat is afgesloten tussen KONE en de Accor-groep.

Lokaal toegepast omvat dit contract een dozijn installaties:

  • Draaipoorten en automatische garagepoorten die toegang geven tot de parking, de leveringsontvangsten en de technische dienst;
  • Een toegangspoort gereserveerd voor de ontvangst van VIP's;
  • Toegangsdeuren naar de receptie, het zwembad, het terras, de keukens, enz.

Deze installaties worden intensief gebruikt en ondervinden extra slijtage door thermische schommelingen, de krachtige en frequente mistralwind in Marseille en de zeelucht.

De diensten geleverd door KONE

Al meerdere jaren verzorgt KONE voor het Sofitel Vieux-Port het onderhoud van deze verschillende deuren en poorten, evenals de levering van reserveonderdelen voor reparaties – 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.

Er zijn KONE-technici toegewezen aan het stadscentrum van Marseille, waardoor de interventietijd wordt verkort – contractueel gegarandeerd binnen vier uur bij een storing. Tijdens deze interventies hebben de technici via het interne KFM-platform (KONE Field Mobility) in realtime toegang tot technische documentatie, schema’s en onderdelenvoorraden voor deuren en poorten. Via dit systeem doen ze ook voorstellen ter verbetering van de kwaliteit en veiligheid van de installaties.

Daarnaast voert KONE elk semester een preventieve inspectie uit, in samenwerking met de technische directie van het Sofitel. Dankzij het extranet KONE Online beschikt het hotel in realtime over het onderhoudsoverzicht van de installaties, interventieverslagen (zoals gesprongen riemen, deurherinstellingen, noodstops) en het volledige onderhoudsboek.

Aanbevelingen onder vakgenoten

Hoogwaardige hotellerie staat synoniem voor hoge eisen. Om de bedrijfscontinuïteit te waarborgen, moeten interventie- en herstellingstermijnen tot een minimum worden beperkt, zelfs wanneer herfabricage van onderdelen nodig is.

Voor dit hotel van de Accor-groep werd het onderhoud aan KONE toevertrouwd om meerdere redenen:

  • de goede reputatie van het bedrijf in het luxe hotelsegment, versterkt door aanbevelingen van hotelmanagers en technische verantwoordelijken;
  • zijn capaciteit om te interveniëren op apparatuur van verschillende fabrikanten;
  • de voortdurende opleiding van zijn technische teams en hun lange ervaring op hun functie;
  • de kwaliteit van de klantrelatie.

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.