WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Ga naar website van land

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.

Terug naar boven

Vlotter leven bij YIT dankzij KONE

U kent uw huis. Waarom zou uw huis u dan ook niet kennen? Dat is de gedachte achter de samenwerking tussen KONE en de Finse projectontwikkelaar YIT voor het gebruik van innovatieve technologie die het leven van alledag vlotter doet verlopen.

Afbeelding

En dat is precies de gebruiksvriendelijke levensstijl die KONE Residential Flow belooft. Deze oplossing, die momenteel wordt uitgetest in het residentiële gebouw van YIT op de Kangas-site in Jyväskylä, Finland, maakt gebruik van een combinatie van mobiele en cloud-technologieën om het verkeer van de bewoners in hun gebouw te vergemakkelijken. Ze stelt hen in staat om toegangsdeuren, liften en intercoms te bedienen via hun smartphone.

Dit zorgt ervoor dat dagelijkse situaties vlotter verlopen en thuiskomen intuïtiever wordt voor de bewoners.
“Volgens mij zijn de belangrijkste factoren voor het leven in de toekomst gebruiksgemak en comfort”, zegt Pekka Helin, Senior Vice President van het Living Services-ontwikkelingsprogramma bij YIT. “Dat is waar mensen naar uitkijken wanneer ze over hun huis nadenken.”

Kangas is het grootste ontwikkelingsproject in Jyväskylä; het zal plaats bieden aan 2.100 werknemers en 5.000 bewoners. Het feit dat YIT KONE Residential Flow op deze site uittest, toont aan hoe belangrijk het is om digitale oplossingen toe te voegen voor meer functionaliteit in het leven van de toekomst.

Het gaat niet enkel om de technologie

Technologie staat centraal in deze oplossingen, maar de behoeften van de bewoners komen op de eerste plaats. KONE heeft daarvoor gezorgd door interviews af te nemen met meer dan 200 professionals op het vlak van gebouwenonderhoud, ontwikkelaars en bewoners om de behoeften en uitdagingen van een vlotte mobiliteit te begrijpen, en heeft dan een oplossing uitgewerkt die zowel praktisch als discreet is.

“Het belangrijkste in het appartement is de functionaliteit”, zegt Helin. “Dat is wat we onze klanten moeten bieden. Uiteraard speelt technologie daarbij een rol, maar ze moet op de achtergrond blijven, het is niet waar de mensen op letten.”

KONE Residential Flow is als het ware een onzichtbaar brein dat de operaties in het gebouw in goede banen leidt. Het omvat drie pakketten: KONE Access, KONE Visit en KONE Information.

Het naadloos geïntegreerde KONE Access controleert de toegangsdeuren van het gebouw en roept automatisch een lift op om de gebruiker naar zijn verdieping te brengen. KONE Visit staat ten dienste van gasten en leveringen. Bewoners kunnen bezoekers dankzij een verbonden intercomsysteem toegang verlenen via hun smartphone, ook als ze niet thuis zijn.

Het KONE Information-pakket is een hulpmiddel voor de gemeenschap. Gebouwenbeheerders kunnen er informatie over het gebouw mee versturen naar de smartphones van de bewoners of naar informatieschermen in de liften of inkomhal.

Een combinatie van verstand en emotie

Een vlottere doorstroming van de bewoners mag hun veiligheidsgevoel niet beïnvloeden. Met andere woorden: de oplossing moet werken, maar enkel voor diegenen voor wie ze bedoeld is.

KONE Residential Flow werkt niet enkel als brein van het gebouw. Het maakt ook deel uit van het hart, via de persoonlijke behandeling voor elke bewoner waarbij het systeem zich aanpast aan hun wensen en hen beschermt tegen indringers.

“Mensen willen zich veilig voelen in hun huis”, aldus Helin. “In hun huis moeten ze zich thuis voelen. Ze moeten er een goed gevoel hebben.”

Voor YIT is de samenwerking met KONE zeer belangrijk. De bedrijven zijn al lang partners, en YIT is zeer verheugd met de stappen die KONE in deze nieuwe domeinen zet.
Helin is ervan overtuigd dat KONE verder zal gaan op het ingeslagen pad van de innovatie.

“Zo kunnen we verder bouwen op onze bestaande samenwerking en samen de toekomst tegemoet gaan.”

Wilt u meer te weten komen over Residential Flow en het leven van de toekomst? Bezoek de website.

Deel deze pagina