WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Ga naar website van land

Cookies

We gebruiken cookies om de functionaliteit van de site te optimaliseren en om u de best mogelijke ervaring te geven tijdens het surfen op onze site. Als u hiermee akkoord gaat en alle cookies accepteert, hoeft u alleen maar op de knop 'Accepteren' te klikken. U kan ook onze privacyverklaring bekijken.

Terug naar boven

METRO VAN DELHI BLIJFT OP DE RAILS

Voor het tweede deel van de reeks ‘megasteden in beweging houden’ trekken we naar de hoofdstad van India. Daar ontmoeten we de onderhoudstechnieker van KONE die instaat voor de vlotte werking van 264 liften en 75 roltrappen in het metronetwerk van Delhi.

26 miljoen pendelaars maken dagelijks gebruik van de metro van Delhi. Deze verkeersader vrijhouden is de verantwoordelijkheid van Technical Support Engineer Bhagwati Prasad Bhatt. Hij staat in voor de vlotte werking van 264 liften en 75 roltrappen.

“Heel wat andersvaliden en senioren zijn volledig afhankelijk van ons om hun bestemming te bereiken. In het ergste geval zouden ze in rolstoelen via hellingen naar buiten gebracht moeten worden”, zegt hij.

De veiligheid en het comfort van de miljoenen pendelaars in Delhi wordt gewaarborgd door KONE’s efficiënte preventieve onderhoudsbeleid. Techniekers voeren op specifieke tijdstippen regelmatige onderhoudscontroles uit volgens een rigoureuze checklist.

“We zorgen ervoor dat onze knowhow altijd up-to-date is en analyseren elke aanvraag zorgvuldig om verbeteringsacties te plannen. Audits en voortdurende opleidingen zijn ook een belangrijk onderdeel van onze veiligheidscultuur.”

Om zo weinig mogelijk overlast te veroorzaken voor de pendelaars, worden onderhoudswerken steevast ‘s nachts uitgevoerd. “De nodige middelen voor nachtwerk voorzien is onze grootste uitdaging”, zegt Bhatt. Hijzelf zorgt ervoor dat hij 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar is.

En door de aanhoudende stroom van pendelaars is snelheid essentieel bij herstelaanvragen overdag. Voor Bhatt was een defecte handleuning in het station van Chandni Chowk een van de meest memorabele ‘snelle herstellingen’. “Een handleuning snel herstellen is steeds een grote uitdaging. Normaal duurt dit zo’n twaalf uur, maar dankzij onze efficiënte planning konden we het afwerken in tien uur.”

Deel deze pagina